Jeigu pradedate kurti savo verslą, veikiausiai galvojate, ką geriausiai pasirinkti – e. prekybos platformą ar e. prekyvietę? O gal vertėtų naudoti abi? Šiame įraše išsamiau aptarsime populiariausias e. prekybos platformas ir e. prekyvietes bei pristatysime jų stipriąsias ir silpnąsias puses.
Startuokite užtikrintai: 6 geriausios e. prekybos platformos mažoms įmonėms
Svetainės kūrimas dažnai yra įdomus, bet kartu ir labai bauginantis etapas pradedant kurti verslą – tai ir naujų galimybių pradžia, ir nemenkas išbandymas susidoroti su įvairiais techniniais bei dizaino iššūkiais. Turėsite apsvarstyti išties daug – kaip atrodys svetainė, kokius pagrindinius bei antrinius puslapius sukursite, kaip išdėstysite produktus puslapyje ir kaip užtikrinsite, kad atsiskaitymo procesas vyktų sklandžiai. Tai – tikrai nelengva užduotis, tačiau Jums gali padėti prieinamos e. prekybos platformos.
Kokios e. prekybos platformos yra geriausios mažoms įmonėms?
Įvertinome geriausias e. prekybos platformas mažoms įmonėms pagal keturis kriterijus: kainą, patogumą naudoti, funkcijų kiekį ir tinkinimą. Į šiuos kriterijus reikia atsižvelgti pirmiausiai, jei pradedate savo verslą ir nenorite prarasti daug brangaus laiko mokydamiesi naudotis sudėtingomis e. prekybos platformomis.
Kaina. Įperkamumas visada yra svarbus veiksnys įsigyjant bet kokią programinę įrangą, tačiau kainos reikšmė yra didžiausia tada, kai tik pradedate naują verslą – veikiausiai norėsite ir sieksite, kad pradiniame etape patirtumėte kuo mažiau išlaidų.
Patogumas naudoti. Kurdami svetainę galite rinktis daugeliui puikiai žinomą HTML arba „drag-and-drop“ įrankį, kuris viską suprogramuotų už Jus.
Funkcijos. Esminis klausimas, kurį turite sau užduoti – kiek papildomų funkcijų Jums yra siūloma e. prekybos platformoje? Būtinai atsižvelkite į klientų aptarnavimo galimybes bei mokėjimų apdorojimo procesą. Puikus klientų aptarnavimas (išsamios informacijos suteikimas, įvairios pagalbinės priemonės ar tiesioginių pokalbių palaikymas) tikrai suteiks Jums pranašumą konkurentų atžvilgiu. Taip pat labai svarbi sklandi mokėjimų apdorojimo funkcija, dėl kurios galite tikėtis išaugsiančių pardavimų.
Tinkinimas. Kai kurias e. prekybos platformas yra labai paprasta naudoti, tačiau joms trūksta kūrybinio lankstumo, tad šiame įraše atsižvelgsime ir į šį aspektą.
6 geriausios e. prekybos platformos mažoms įmonėms:
„Shopify“
Pradėdami prekiauti internetu, galite pamanyti, kad viskas, ko reikia, tai paprasčiausiai sukurti savo interneto svetainę. Tai turbūt ir bus Jūsų pirminis tikslas, bet vėliau pamatysite, kad vien to nepakanka. Papildomos prekybos funkcijos, tokios kaip sklandus mokėjimų priėmimas bei užsakymų vykdymas, yra būtinos klestinčiam e. prekybos verslui sukurti. Dėl to iš pat pradžių reikėtų pasirinkti viską viename turinčią e. prekybos platformą. Būtent tokia yra „Shopify“, kuri tiks bet kokio dydžio įmonėms bet kuriame verslo plėtros etape dėl šių priežasčių:
Keli faktai:
„Big Cartel“
Jeigu esate menininkas, siekiate parduoti savo kūrinius internete ir norite naudotis Jums pritaikytu domenu, „Big Cartel“ yra puikus pasirinkimas. „Big Cartel“ lengva naudoti ir nustatyti, be to, jis sukurtas menininkų, tad kūrėjai jau apsvarstė viską, ko gali prireikti parduodant savo darbus internete.
Keli faktai:
„Wix“
Tai yra turbūt viena geriausiai žinomų e. prekybos platformų, siūlanti daugybę įvairių planų. Čia taip pat naudojamas prenumeratų modelis, taigi, jei parduodate produktą, kurį klientai prenumeruoja, „Wix“ yra labai geras pasirinkimas.
Keli faktai:
„Squarespace“
„Squarespace“ yra gerai žinoma dėl savo paprastų ir gražiai sukurtų svetainių temų. Ji puikiai tiks, jeigu norite sukurti svetainę greitai ir atlikti tik minimalius individualius pakeitimus. „Squarespace“ būtų geras pasirinkimas ir tuo atveju, jeigu parduodate ne tik prekes, bet ir paslaugas.
Keli faktai:
„Weebly“
„Weebly“ siūlo visiškai nemokamą planą, taigi, jei Jums nereikia nuosavo domeno ir netrukdo reklamos, tai yra puikus pasirinkimas. O, jei norėsite daugiau, „Weebly“ pasižymi prieinamomis kainomis ir paprastu naudojimusi.
Keli faktai:
„WordPress“
„WordPress“ stipriausia pusė – visiška kūrybinė laisvė. Jeigu mokate koduoti / programuoti, viską galite sukurti patys. Kadangi „WordPress“ yra atvirojo kodo programinė įranga, ji nuolat atnaujinama, todėl galite būti tikri, kad ji visuomet veiks tinkamai. Didžiausi „WordPress“ trūkumai – nelengvas naudojimasis ir e. prekybos funkcionalumas. Gali prireikti nemažai laiko, kol perprasite „WordPress“ subtilybes, o tam, kad gautumėte prieigą prie visų reikalingų e. prekybos įrankių, Jums gali prireikti tokio įskiepio kaip „WooCommerce“.
Keli faktai:
Taigi, akivaizdu, kad e. prekybos platformos pasirinkimas priklauso nuo Jūsų individualių poreikių. Jei tik norite sukurti puslapį su parduotuvės valandomis ir telefono numeriu, Jums gali pakakti nemokamos e. prekybos platformos, tačiau, jei norite sukurti internetinę parduotuvę, kurioje galėtumėte susisiekti su klientais, apsvarstykite galimybę investuoti į savo e. prekybos platformą – juk ji yra Jūsų vizitinė kortelė.
Elektroninės prekyvietės
Augant e. prekyviečių pardavimams, smulkaus verslo savininkams gali kilti klausimas, ar verta jose pardavinėti savo prekes? Dabar rasite šimtus prekybos internetu svetainių, kurios gali būti orientuotos į konkrečias nišas, pvz., vaizdo žaidimus, arba tokias, kuriose galima parduoti bet ką, pradedant drabužiais ir baigiant baldais. Nors pardavimas e. prekyvietėse turi privalumų, daugelį pardavėjų atgraso komisiniai ir mokesčiai už operacijas. Taigi, šiame įraše / straipsnyje apžvelgsime kai kurias geriausias prekybos internetu svetaines ir aptarsime teigiamas bei neigiamas jų puses.
Populiariausios prekybos internetu svetainės
Šios prekyvietės yra mėgstamos tarp pardavėjų internetu, norinčių parduoti savo prekes ir užsidirbti pinigų papildomai:
„Amazon“
Pasaulinės e. prekybos pardavimai nenustoja augti, o „Amazon“ yra viena pirmųjų populiariausių prekybos internetu svetainių sąraše. Duomenys rodo, kad „Amazon“ 2020 m. trečiąjį ketvirtį uždirbo 96,1 milijardo dolerių, o tai yra net 37 % daugiau, lyginant su praeitais metais. Taip pat yra teigiama, kad „Amazon“ per minutę parduodama daugiau nei 400 produktų.
Kaip „Amazon“ tapo geriausia prekybos internetu svetaine? Žmonės ilgainiui pradėjo pasitikėti „Amazon“ ir daiktais, kuriuos jie perka šioje e. prekyvietėje. Perkant „Amazon“, prekės gali būti pristatomos vos per vieną dieną (priklausomai nuo prekės tipo) naudojant „Amazon Prime“. Čia taip pat siūlomos puikios kainos ir dažnai pateikiami įvairūs pasiūlymai, patrauklūs pirkėjams, todėl jie nenustoja apsipirkinėti „Amazon“.
Tai, kiek kainuos parduoti prekę „Amazon“, priklausys nuo Jūsų turimo plano, produkto kategorijos, užsakymo vykdymo strategijos ir kitų veiksnių. Mažiausia kaina – 39,99 USD per mėnesį turint „Professional seller“ planą (taip pat reikia nepamiršti ir jau anksčiau minėtų papildomų pardavimo mokesčių). Šis planas Jums puikiai tiks, jei norite parduoti daugiau nei 40 vienetų per mėnesį, reklamuoti savo produktus, gauti aukščiausią vietą išsamios informacijos apie produktus puslapiuose ir jei Jums reikia pažangių pardavimo įrankių, tokių kaip API.
Apibendrinat galima teigti, kad „Amazon“ geriausiai tiks tiems, kurie nori pasiekti kuo platesnį žmonių ratą visame pasaulyje.
„eBay“
Turbūt visi nors kartą yra girdėję apie šią prekybos internetu svetainę. „eBay“ gyvuoja jau labai seniai, nuo 1995, o dabar ja naudojasi apie 182 milijonai žmonių visame pasaulyje.
„eBay“ galite parduoti bet ką, pradedant kasdien naudojamais daiktais, tokiais kaip batai ir laikrodžiai, baigiant visokiomis keistenybėmis, pavyzdžiui, spragėsiais kvepiančiomis pagalvėmis ar buteliais, pilnais oro. Jei planuojate parduoti „eBay“, būtinai atsižvelkite į šioje svetainėje taikomus pardavimo mokesčius. Už kiekvieną įkeliamą prekę turėsite sumokėti mokestį, kuris nebus grąžinamas, ir, jei norėsite vieną prekę įkelti į skirtingas kategorijas, už tai taip pat turėsite sumokėti. Tačiau tai dar ne viskas – „eBay“ ima galutinės vertės mokestį (paprastai 10–12 %), kuris yra apskaičiuojamas nuo visos pardavimo sumos procento, įskaitant pristatymo ir tvarkymo mokesčius.
Panašiai kaip „Amazon“, „eBay“ turi didžiulę auditoriją, kuriai galite greitai parduoti, tad, jeigu Jums tai reikalinga, „eBay“ yra puikus pasirinkimas.
„AliExpress“
„AliExpress“ yra 2010 m. „Alibaba Group“ Kinijos koncerno įkurta internetinė parduotuvė, kuria kasdien naudojasi beveik 20 milijonų lankytojų iš daugiau nei 230 šalių. Čia galima parduoti tiek atskiriems žmonėms, tiek įmonėms. Trūkumas yra tas, kad „AliExpress“ ima nuo 5 % iki 8 % komisinių už kiekvieną sandorį, priklausomai nuo Jūsų produkto kategorijos.
„Handshake“
„Handshake“ yra didmeninės prekybos svetainė, skirta palengvinti tiekėjų ir prekybininkų bendradarbiavimą. Čia rasite unikalių, ne masinės gamybos produktų, parduodamų tokiose kategorijose kaip lengvasis kultūrizmas ir joga, papuošalai, augintiniai ir maistas bei gėrimai. Svarbu paminėti, kad pati „Handshake“ komanda atrenka kiekvieną tiekėją.
Tiek internetinių, tiek fizinių parduotuvių savininkai perka iš „Handshake“. Taigi, jeigu Jūs parduodate unikalias prekes dideliais kiekiais, „Handshake“ tam puikiai tiks.
Turbūt vienas didžiausių privalumų yra tas, kad galima „Handshake“ ir „Shopify“ integracija. Ši integracija leidžia didmenininkams valdyti inventorių, stebėti pardavimus ir vykdyti užsakymus vienoje vietoje, o tai ne visada leidžiama tradicinėse didmeninės prekybos svetainėse.
„Etsy“
„Etsy“ yra rankų darbo ir senovinių daiktų prekyvietė. 2020 m. antrąjį ketvirtį „Etsy“ apsipirkinėjo daugiau nei 60 milijonų pirkėjų, todėl prekybininkams tai gali būti pelningo verslo pradžia. Tačiau reikia nepamiršti ir trūkumų – už kiekvieną prekę, kurią įkeliate pardavimui į „Etsy“, būsite apmokestinti 0,20 USD mokesčiu, o, kai prekę parduosite, būsite apmokestinti 5 % operacijos mokesčio nuo nurodytos kainos.
Nepaisant to, jeigu dar nepardavinėjote internetu ar tik pradedate tai daryti, verta pagalvoti apie prekiavimą „Etsy“ – čia gausite prieigą prie aktyvių pirkėjų tinklo ir įrankių, kurie padės Jūsų verslui įsitvirtinti rinkoje.
Be šių e. prekyviečių dar galite rinktis nemokamas vietines prekybos internetu svetaines, tokias kaip „Facebook Marketplace“, „Craigslist“, „Nextdoor“, „VarageSale“ – jos geriausiai tiks tuo atveju, jei prekes planuojate pardavinėti tik savo bendruomenėje.
Kaip rasti geriausią būdą prekiauti internetu
Kiekvienas, plečiantis savo verslą internete, turėtų išbandyti skirtingas e. prekyvietes nepriklausomai nuo to, ką pardavinėja. Tačiau reikia pabrėžti, kad aklai pasikliauti e. prekyvietėmis nevertėtų – labai svarbu sukurti savo nuosavą internetinę parduotuvę, palaikyti glaudų ryšį su pirkėjais ir išlaikyti didesnę dalį pelno.